خانه > مهاجرت, روزانه > چاکراه

چاکراه

گفت بیا تا چاکراهت را چهارتکه کنم. تکه‌تکه هر کدام را بگذارم سر کوهی تا امتحان کنم معجزه ابراهیم را. ببینم آیا جمع می‌شوی یا نه. فکر کرده بود حتمن باید جوری جمع شود. تنها مشکلش این بود که ۴ کوهی که زاویه مناسب برای جمع‌شدن داشته باشد را پیدا نمی‌کرد. می‌خواست در یک اقلیم باشد هنوز ذهنش به جهان‌وطنی نمیرسید؛ عین ابراهیم. مشکل دوم آلودگی هوا بود احساس می‌کرد وقتی هر تکه از این چاکراه چهارتکه شده بخواهد روی هم چفت شوند شاید آلودگی هوا تاثیر بد بگذارد. عین دو چیز را که می‌خواهند در هم جا بندازند و قبلش فوت قایم‌اش می‌کنند که گردگیری هم شده باشد. چیزکی در آن میان لازم بود. فکر کرد شاید بد نباشد که این چیزک را در نوک برج میلاد تعبیه کنند. بعد فکر کرد که اینطور به پایتخت بهای زیادی داده است و این به هیچ وجه درست نیست. یعنی علمی نیست. اول باید محاسبه کرد و بعد به محاسبات تن داد و هر چه نتیجه شد اجرا کرد. حالا یا نوک برج میلاد یا ایفل.

از او پرسیده بودند همه دارند چاکراه‌هایشان را صاف و همراستا می‌کنند و در کار تناسبند تو داری چهار قاچش می‌کنی! گفته بود من اصلن ندارم. آن‌قدر که باید نمی‌فهمم. تازه خواب هم نمی‌بینم. خلاص.

گفت بیا تا در چاکراهت چاکی ایجاد کنم. چاکی در راهت ایجاد کنم. مگر نه اینکه گفته‌اند همین مسیر است که خوب است و باقی‌اش مزخرف. بیا چاک‌چاکش کنم. دردش از درد مسیر بیشتر نیست. شک نکن. دو حاشیه باز می‌کنم که در عین حال محملی بشود برای گفتگو. دائم سرک بکشی در این یکی و بعد آن یکی. یکی این وری می‌رود و آن یکی اون‌وری. سرگرم می‌شوی و چشم‌انداز پیدا کنی. اونم دوتا! هر چاکِ راهت بشود یک‌طرفه. ظاهرش غلط‌ انداز، اما اختصاصی. خواستی گاز بده، خواستی بزن کنار، خواستی برو در آن خط با زوایه مناسب.

 

 

 

دسته‌ها:مهاجرت, روزانه
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

