خانه > موسیقی, تک آهنگ ها > من اینجا نیستم

من اینجا نیستم

کید ای ( Kid A ) را خیلی ها سخت ترین آلبوم Radiohead دانسته اند. بیراه هم نیست. یکی از بهترین آلبومهای پاپ/غیر کلاسیک ( عحب مصیبتیه، آدم تا وقتی یه چیزی نمی دونه راحت اداش می کنه انگار. اما وقتی یه ذره خوند و دید و شنید هی برای بعضی کلمات وسواس به خرج میده. حالا حرفهای رضا قاسمی برای دسته بندی آهنگ ها در ساختار کلاسیک – پاپ هم شده داستانی واسه خودش) هزاره ی جدیده، که اغلب محافل معتبر موسیقی آن را جزو 5 آلبوم برتر دهه ی گذشته دونستند.

بیراه نیست که سخت باشه. یا میشه فهمیدش و یا نه. درک متوسطی به نظرم به دست نمیاد. اون قدر که ترانه ها مینیمال و شخصی هستند.

«How To Disappear Completely«ماجرای خوابی است که تام یورک دیده. » من خواب دیدم که بر فراز Liffey شناورم و هیچ کاری نمی تونستم بکنم. بر فراز دوبلین پرواز می کردم و حقیقتا در رویا بودم. تمام آهنگ تجربه این بی وزنی و شناوری من است.»

از خوب های آلبوم با فضایی سرد و اندکی دلهره آور. چرا که اگر فرض را بر فهم این آهنگ بگذاریم یعنی تجربه ی خواب یورک و تجربه ی خواب دیگری اونقدر متفاوت خواهد بود که دلهره آور میشه. حتی زمانی که در قالب موزیک ازش لذت می بری.

درخت را دوست دارم، اما آنطور که خودم دوست دارم

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

