عنوانی ندارد. واقعا هر چه فکر می کنم عنوانی برازنده ی ریخت بی ریختش پیدا نمی کنم. حکایت، حکایت بی خبری است، چیزی که سالهاست روز چهاردهم فروردین که روزنامه های دولتی و غیر دولتی یکی در میون در دکه های روزنامه فروشی دیده می شوند بدان فکر می کنم. روزنامه هایی که سالهاست همینند، چون خواننده ندارند و یا پول ندارند که منتشر شوند در این دوران. تناقض عجیبی است که بازار خبر 13 روز کاملا تعطیل است. هر چند تعطیل نیست و بوده سالهایی که اتفاق هایی مهم افتاده اما کو روزنامه. روزنامه های ما قبل از عید هر کدام هر قدر که بتوانند سعی می کنند ویژه نامه چاپ کنند و ویژنامه های روزنامه ها و مجلات مستقل از دولت در عین مفید بودن به نوعی همیشه برایم دلگیر است. چون همیشه نگاهش که می کنم حس می کنم قرار است تعطیل شوند بیچاره ها و دارند زور آخر می زند. این حس از ویژنامه های آخر هفته «عصرآزادگان» تا شماره های اخیر مهرنامه و نافه در من وجود دارد.

همین امسال هیچی که نبود میشد از خطرات انرژی هسته ای نوشت و ماجرای ژاپن را برای مردم باز کرد. اما آن طرف می گوید: مردم در این روزها از همیشه تعطیل ترند، لذا روزنامه لازم ندارند و ما هم پول نداریم برا 4 تا آدم روزنامه چاپ کنیم. ما نیز ساکت می شویم. اما میدانم سال بعد باز در روز 14 فروردین به این فکر می کنم که چرا در این 2 هفته روزنامه ها چاپ نمی شوند !؟

دسته‌ها:روزانه
  1. محمد ایزدی
    آوریل 6, 2011 در 1:55 ب.ظ.

    بنظرم باید از پنجم یا ششم مردم بیان سر کار از اونور تابستون یا زمستون رو تعطیل کنند، مثلا تحت عنوان جشن تیرگان یا جشن های دیگه ایرانی… عید واقعا لخت و سنگینه

    • آوریل 11, 2011 در 2:47 ب.ظ.

      داستان اینه که به طور رسمی و ظاهری هم همین طوره. اما باز هم یه چیزی را گرفتیم و یه جایییش را قبول کردیم یه جایی را نه. از اون ور دوست داریم تا 13 تعطیل باشیم. از این ور تمام قانون و …. بر خلاف اونه. از اون ور میریم سرکار و نمیریم و ….. با این حال من هم فکر می کنم به عنوان یه اقدام عملی ایده ی خوبیه…..با اینکه لخت، سنگین موافقتم و البته خیلی هم به درد نخور و دست و پا گیر

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

